luni, 2 noiembrie 2009

Esafodajul care reprezinta realitatea

Cind eram eu la liceu am invatat ca un filozof sustine ca lumea pe care o percepem noi e diferita de lumea reala. Kant parca. Nu imi amintesc amanunte, dar cred ca are dreptate. Pot sa argumentez cu cuvintele mele, adica :) Noi percepem fiecare doar ce poate intelege in functie de experienta de viata si de mai multi alti factori. Si ce pricepe fiecare formeaza un esafodaj de carti, cu ce credem noi ca se intimpla, cu cum ne vad altii, cu sperante si cu iluzii. "Experienta unui singur om e cea pe care nu o intelege nimeni" (Petre Tutea)

Eu as spune chiar ca depinde mult de starea de spirit, de cit de odihnit esti. Daca esti odihnit esti optimist si esafodajul de carti creste. Daca esti nefericit si ceva s-a intimplat cu unele dintre carti, nu e cum credeai, esafodajul cade si nefericirea creste. Cel mai rau este cind iti darimi singur esafodajul, cind esti nemultumit cu starea actuala de certitudini si vrei mai mult de la o anumita carte sau ti se pare ca nu sta bine si vrei sa o aranjezi, se darima sigur. Cel mai sigur crezi in esafodajul tau si lucrezi sa il cresti, nu te cramponezi sa clarifici nici una din carti.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu