miercuri, 28 aprilie 2010

Reclamele mincinoase

La televizor apar o multime de reclame mincinoase.

Reclamele cu detergentii care spala tot sunt mincinoase. Nu exista detergent care sa spele orice pete, dar la televizor apar imagini cu felul in care actioneaza detergentii asupra fibrelor la nivel molecular.

Cel mai departe de realitate sunt reclamele pentru produsele de curatat faianta, dai cu buretele si ramane peretele curat si stralucitor. Ma intreb cum ar fi daca o reclama ar arata exact cit de repede curata cel mai bun produs de curatat (in ideea ca ar exista cineva care le compara si decide), oare nu l-ar cumpara nimeni? Eu as spune ca ar trebui sa il cumpere lumea exact pe ala, pentru ca s-ar lauda cu ceva ce se intimpla in realitate adica ar avea curajul sa arate realitatea, realitatea ar fi ceva cu care se poate lauda.

Am citit de curind ca Danone a renuntat la studiiele stiintifice care sa dovedeasca cit este de bun Actimel pentru sanatate. Nu e adevarat ca Actimel ajuta sistemul imunitar, e doar o bautura dulce bazata pe iaurt de baut.

Margarina are Omega 3 si vitamine pentru ca sint adaugate in produs ca sa laude margarina in reclame. Altfel margarina nu e un aliment sanatos. Si cu toate astea sunt bugete impresionante de marketing pentru margarina, sa convinga oamenii cu buget redus ca merita banii.

Reclamele la fast food si junk food sau la Cola sint din nou atragatoare si cu buget mare. Cu cit produsul e mai putin sanatos cu atit reclamele sunt mai atragatoare si costa mai mult, altfel nu ar avea vanzari.

Reclamele la suplimentele alimentare sunt o pacoste. Nimeni nu ar trebui sa ia suplimente alimentare fara indicatia unui doctor si trebuie stiut ca sunt pline de aditivi.

Capitalismul in orice parte din lume inventeaza nevoi ca sa stimuleze consumul. Reclamele sunt armele cu care se inventeaza nevoi. Dar nu inteleg de ce au devenit atat de mincinoase. Eu imi invat copiii ca ce apare in reclame nu e adevarat si in generalizare intra si reclamele corecte din punctul de vedere al informatiilor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu