luni, 3 mai 2010

Emigrare

Eu in viata mea am emigrat o data. Si m-am intors. Nu conteaza motivele.

Pina acum am sustinut tot timpul, si am crezut asta, ca si in Romania sansele sa reusesti sunt mari, ca oricum pe oriunde ai fi viata se petrece tot la servici. De unde vad eu lucrurile in Romania nu sint cele mai rele, nu suferim de saracie si nu vedem mizeria decit daca vrem neaparat.

Dar de citeva zile mi-am dat seama ca ma imbat cu apa rece. Diferenta e enorma. Cea mai mare parte a timpului e la servici dar in Romania ai mari sanse sa dai peste bataie de joc la servici. Pe strada te pot fura unii si sa mergi sa declari la Politie e o aventura. Copiii nu au loc la gradinita sau la scoala fara cadouri consistente date directorilor, conditiile din spitalele de copii sunt sub orice critica. Oamenii sunt de regula rai in loc sa fie de regula buni si saritori. Divergentele, in marea lor majoritate absolut absurde, ma chinuie cu atit mai mult cu cit la cele mai multe nu pot intelege miza lor.

Second hand, asa mi se pare acum viata in Romania. Ma gindesc serios daca nu merita sa plecam.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu