luni, 23 august 2010

Maternitatea Giulesti in 2005

Eu am nascut la Giulesti prima data in 2005. Baietelul meu s-a grabit si l-am nascut prematur, cu o luna inainte de termen.

Dupa parerea mea nasterea este o experienta personala inegalabila si nu o poate intuneca nici o amintire neplacuta, nu merita.


Internarea a fost ingrozitoare. Nu vreau sa povestesc. Cateva zile am stat pe tratament poate poate mai sta BB putin, de joi pina duminica, duminica seara a vrut sa vina si gata.

In sala de nasteri erau mai multe mamici care asteptau sa nasca. Asistentele intrau si ieseau, nu se precipita nimeni. O mamica avea o perfuzie si asistentele roiau in jurul ei. "E a domnului profesor", adica are nevoie de atentie speciala. La un moment dat niste asistente au persiflat-o pe o alta mamica "Tu ai fost la baie, ce urat miroase, baia asta nu e pentru mamici, mergi pe hol daca mai ai nevoie!". Pentru cei care nu stiu, baia de pe hol este foarte murdara, acolo intra si internati si vizitatori de toate categoriile sociale si e un cosmar care miroase de la usa. Nu am stat prea mult in sala de nasteri, eu am facut cezariana, am mers pe jos cu liftul pina la etaj si acolo am intrat repede in operatie.

Era seara, m-am trezit din anestezie cu sotul meu linga mine, l-am intrebat daca copilul e bine, mi-a zis ca da asa ca am adormit la loc. Peste un timp a venit un doctor de garda batran care facea turul, pe toate mamicile de acolo le-a intrebat diverse cam in doi peri, uneia i-a spus ca e prea grasa. Era un profesor doctor batran. Inainte sa vina o infirmiera a venit sa ma "aranjeze" spunand ca va veni domnul doctor si sa fac nu stiu ce.

Noaptea m-am trezit din anestezie si nu am mai putut dormi. Doua asistente dormeau in zona, se ridicau la zgomot sau cand au trebuit sa faca un tratament. Eu am stat mult timp sa ma uit la zapada care tocmai cazuse, se vedea in geamul vechi.

Dimineata asistenta cu o infirmiera au facut tratamente si apoi pe fiecare dintre mamici ne-a tinut sa mergem la o chiuveta sa ne spalam. Mi-a fost surprinzator de greu sa merg :) La chiuveta i-am spus asistentei ca vreau sa ma aplec, sa nu ma mai tina, si m-a durut ingrozitor. Aviz viitoarelor mamici :) Pe urma o infirmiera mi-a luat bagajul si a pufnit, ce greu e, daca nu i-am dat nici un ban.

A doua zi sotul meu a venit cu poza lui BB in incubator si cu medicul neonatolog. Am mai stat inca 5 zile in spital, pina BB al meu prematur a inceput sa ia in greutate. Mergeam in fiecare zi la el sa il hranesc, din 3 in 3 ore cand era programul de vizite, nu si noaptea.

Doctorul neonatolog si-a facut timp sa imi raspunda la intrebari, incepeam sa invat sa il ingrijesc pe BB. Mi-au placut mult doctorii neonatologi si doctorul meu, si mi-a placut de asistenta sefa de la mamici.

La sectia de terapie intensiva era si fetita doamnei Iliescu, mama la 70 de ani. Ea era acolo de mai mult timp. Nu mai statea in incubator, asistentele se plangeau ca domnul profesor o tine acolo sa nu i se intample nimic desi trebuia sa plece de mult acasa. Intr-o zi fetita plangea rau, una din asistente (erau doua) ii spune celeilalte sa mearga sa o intoarca pentru ca daca trece cineva si o aude plangind s-ar putea sa aiba probleme.

Intr-una din zile am gasit pe Vladut cu un bandaj la ochi, pus la lampa pentru ca avea icter. Isi deplasase bandajul de la ochi si putea deschide un ochi. Am chemat imediat asistenta si i-a pus bandajul la loc, dupa ce a spus ca nu e nimic.

Am dus noi tot: pampersi, creme, tot ce avea BB nevoie. Hainute i-au pus din maternitate cit a stat in incubator.

Erau multi copilasi prematuri acolo, vreo doi erau foarte micuti, imi era teama sa ma uit la ei. Era unul intr-un incubator care tiuia des, semn ca se intimpla ceva rau cu bebelusul, moment in care veneau multe asistente si doctori sa vada ce i s-a intimplat. Tot cind eram acolo a venit alt bebelus nou nascut care a fost pus putin la oxigen, maare fata de al meu.

In 2005 saloanele pentru femei erau pentru 20-30 de persoane, separate cu sticla, era incontinuu galagie - inclusiv noaptea cand mamicile mergeau la alaptat. Baia era pe hol, am povestit mai sus. Mergeam cu sticla de spirt si vata, daca mergeam acum si peste 15 minute era ca si cum nu am fost. Am vrut rezerva dar nu era nici una libera.

Vineri dimineata urma sa plecam. Cind am ajuns baietelul meu urla ca din gura de sarpe, nu l-au hranit pentru ca urma sa plece. L-am hranit, asistenta l-a imbracat (puteam si eu dar nu m-a lasat) si s-a apucat sa imi dea sfaturi si mi-a dat si cartea de vizita, in caz ca aveam nevoie de ea acasa.

Am plecat si am uitat. Acum cu ocazia tragediei imi aduc aminte.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu