luni, 13 decembrie 2010

Fructele pe vremea comunismului

Mi-am amintit recent de cartelele pentru alimente si de ciocolata inainte de '89. Mai fac o mentiune si despre fructe. La aprozare se gaseau fructe autohtone - mere, pepeni - din cand in cand, toate se achizitionau cu coada mare. Vecinele se anuntau intre ele ca a bagat mere la aprozar, masa de femei se concentra spre acel aprozar cat mai rapid posibil incercand sa cumpere cat mai multe fructe.

Noi nu prea aveam nevoie pentru ca aveam bunici si mancam de la ei.

Noi ne doream portocale si banane. Primeam anual vreo 3 portocale pe care le imparteam cu sora mea, de Craciun, primeau toti copiii cata vreme primeau si alocatie. Portocalele astea simbolizau un mare lux si o mare lafaiala.

Eu nu am mancat niciodata banane inainte de 1989.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu