duminică, 9 ianuarie 2011

Oamenii strazii din Bucuresti

A aparut un articol in Adevarul despre oamenii strazii care locuiesc in canale.

Am avut o experienta cu oamenii strazii prin 2006. La Grozavesti sunt si acum oameni ai strazi care locuiesc in canale.

Am vazut ca printre ei locuia un copil si o femeie gravida. O vedeam cum "servea" din punga cu droguri, cu copilul dupa ea. Am sunat la protectia copilului, mi s-a spus ca ei stiu de cazul respectiv, ca femeia este un fost copil al strazii care a refuzat sa mearga in centrele lor de primire pentru femei si copii pentru ca tatal copilului nu are voie acolo si nu vroia sa fie separati. Mi-au spus si ca exista o fundatie care in ajuta. Am intrebat de ce nu o decad din drepturi, pentru ca e clar ca ei ca parinti nu actiuneaza in interesul copilului, copilul va ajunge in strada cu siguranta. Mi-au zis ca acest lucru s-ar intampla foarte greu pentru ca statul incurajeaza integrarea in familie.

Intr-o zi i-am dus niste haine pentru copil si i-am gasit la masa. Mancau in drum paine, salam si rosii aduse de o femeie in varsta care spunea ca e mama ei. Mie mi-au spus ca mama are unde sa stea, un apartament de bloc, dar ca ea nu vrea sa stea acolo. Ca se simt mai bine in canal.

Dupa un timp au disparut dar a aparut alta femeie cu o fetita de 6 luni. La acea vreme am povestit pe http://www.desprecopii.com/ si o jurnalista a citit si a facut un reportaj care a aparut in Jurnalul national. Jurnalistii spuneau ca au fost injurati de catre oamenii strazii, care nu vroiau sa se lase filmati. Ca urmare a articolului cei de la protectia copilului au gasit o locuinta sociala pentru femeia cu fetita de 6 luni (stiu asta chiar de la ea) dar conditia era ca dupa vreo 6 luni sa isi gaseasca o sursa de venit, sa se angajeze. Cred ca nu au stat mai mult de 6 luni pentru ca am vazut-o dupa un timp inapoi in strada.

Femeia gravida disparuse pentru ca a nascut. Am intalnit-o dupa ceva timp si am intrebat-o ce s-a intamplat, mi-a zis ca doctorii au ranit fetita la nastere si are probleme cu coloana. Cel  mai probabil s-a nascut cu handicap grav din cauza mamei care se droga in timpul sarcinii. Ea era impreuna cu baietelul ei, cersea.

Oamenii care locuiesc acum in canale au viata lor, au familie, copii. Vara stau mai mult pe afara si fac multa mizerie, in vazul lumii.

Statul roman ar trebui sa aiba grija de copiii si tinerii care locuiesc acum in canale, sa ii integreze. Si ar trebui sa decada din drepturi toti parintii care nu pot oferi copiilor conditii sa traiasca si sa se dezvolte normal. In loc de asta declara ca nu poate face nimic. Copiii oamenilor strazii sunt acum viitori cersetori si hoti la fel ca parintii lor, ar trebui sa fie ajutati mai mult de atat sa duca o viata normala.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu