sâmbătă, 22 ianuarie 2011

Soldurile in Romania

De la inceputul lunii ianuarie s-a tot vorbit de solduri la televizor. Ca magazinele vor face reduceri. Am fost si eu la un moment dat si nu am vazut prea multe reduceri dar multe afise mari cu procente serioase. Cele mai multe magazine au redus cu zgarcenie la unele produse, au pus afisul mare si restul e business as usual.

Eu am fost la solduri in Franta si Belgia. Se intampla in felul urmator: toate produsele dintr-un an erau soldate. Soldare inseamna reducere pentru a epuiza stocul. Toata magazinele se umpleau de oameni care vroiau sa cumpere la pret redus orice sa isi schimbe garderoba. Daca in perioada de soldare nu se vindeau toate produsele pentru care se facea soldarea, se reduceau si mai mult. Lunile sunt stabilite: ianuarie si iulie. De la 1 august apar in vitrine haine de toamna/iarna.

Consecinta: magazinele vindeau stocurile curente si produceau colectiile noi. Care la randul lor erau si ele vandute, soldate si faceau loc de altele. Se incurajeaza consumul si castigurile pe toata linia de la productie la vanzare.

Ce e la noi nu e soldare, sunt reduceri. Tot timpul anului sunt anunturi de reduceri, nu e o diferenta prea mare fata de situatia obisnuita. Si parca in alte dati oferta e mai generoasa, sau poate nu imi dau eu seama.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu