sâmbătă, 5 februarie 2011

Prima lectie de democratie

In decembrie 1989 eu eram in clasa a 10-a. Era vacanta de Craciun.

Dupa ce ne-am intors la scoala ora de "Economie politica" s-a transformat in ora de "Democratie". Acelasi profesor care inainte ne preda despre realizarile tovarasului in societatea multilateral dezvoltata acum ne invata despre democratie. Invata si el o data cu noi.
Prima lectie a fost ca democratie este puterea poporului, din cuvintele demos = popor si kratos = putere

Semnificatia era nemaipomenita dupa toate cele intamplate cu foarte putin timp inainte: oamenii au iesit in strada si au castigat puterea. Asta e puterea poporului, castigata de cei care au avut curajul sa iasa in strada.

Si in plus democratia insemna o multime de lucruri inefabile, printre care speranta ca o vom duce mai bine, ca viitorul este luminos, ca nu se mai poate intampla nimic rau. Si ca suntem liberi sa alegem si sa judecam singuri.

Eu eram adolescenta si asa gandeam atunci.

2 comentarii:

  1. Si acum care-i opinia despre democratie? :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Inca ma gandesc :) Am sa scriu pe blogul cu opinii, pentru ca e o idee si am promis ca am sa scriu despre idei :)

    RăspundețiȘtergere