luni, 13 februarie 2012

Posta Romana

Posta Romana este un exemplu de institutie care nu s-a schimbat decat foarte putin de 30 de ani.

Tot timpul exista cineva care scrie in niste registre niste numere de 10 cifre care reprezinta ceva, absolut inutil. Daca cineva ar vrea sa gaseasca unul din numerele respective si ar avea ideea sinucigasa sa citeasca registrele ar avea probabil 1/10000000 sanse sa si gaseasca ce cauta. In orice tara civilizata activitatea asta este la fel de plicticoasa dar cel putin computerizata iar cautarea e rapida si sigura.

Orice operatiune la ghiseu are si o parte de introducere a datelor in calculator. Daca eu vreau sa fac un transfer de bani completez un formular inghesuit in care scriu cu greutate o adresa. Dupa ce astept o gramada de timp doamna de la ghiseu introduce ce am scris eu in calculator folosind un program cu o interfata foarte putin prietenoasa. Operatia se repeta pentru fiecare formular.

Eu am "fisa" la ghiseu pentru ca primesc lunar un pachet prin post restant. "Fisa" e un plic pe care in momentul in care ajunge pachetul pentru mine la ghiseul postal lucratorii il scot pe masa iar cand eu merg dupa pachet el e acolo. Nu are nici un echivalent in inregistrarile din calculator si adresa mea e introdusa de fiecare data, dureaza la fel de mult. La un moment dart fisa mea disparuse si a fost inlocuita cu alta rapid. Si la fel de ineficient.

2 comentarii:

  1. exact asa-i! eu, din nefericire am de a face cu "institutia" asta in fiecare zi. peri albi imi ies, asta in conditiile in care doamnele de la oficiul la care merg eu sunt ok (in sensul ca stiu ce au de facut, nu pierd, nu uita...)

    RăspundețiȘtergere
  2. Singura solutie rezonabila e sa rogi doamnele sa faca toate operatiile consumatoare de timp in lipsa ta :)

    RăspundețiȘtergere