joi, 21 martie 2013

Saga prin spitale - 6

Continuare de joia trecută

Despre doctori

O mulțime mare de doctori se perindă prin spital dimineața. Spre seară rămâne doar doctorul de gardă pe care eu personal l-am văzut doar în noaptea în care ne-am internat.

O doctoriță în vârstă era responsabilă pe secția de reanimare. Ea decidea tratamentul după ce se consulta cu niște doctorițe mai tinere.

Doamna doctor contrazicea pe toți părinții și mai ales diagnosticul anterior și tinea foarte mult la dreptatea dumneaei. Eu am întrebat cum au ieșit analizele lui Vlăduț, s-a uitat la mine ca și cum ar fi vrut să îmi spună ceva mai urât dar s-a abținut și mi-a zis că voi primi toate lămuririle. Am întrebat cum au ieșit analizele la alergii, a răspuns că are fond alergic și trebuie să mergem la un medic pneumolog sau alergolog. Nu mi-a mai zis nimeni asta ulterior cu toate asigurările.

A vrut să dea drumul acasă țigăncii cu copilul mic fără acte dar după ce l-a văzut cum respiră s-a răzgândit, a spus că dacă îi dă drumul și i se întâmplă ceva copilului o să apară la televizor că uite ce a făcut.

Mi-a plăcut de doctorițele tinere, știau o mulțime de lucruri și vorbeau despre ele. Nu aveau probleme de comunicare. Doctorița în vârstă părea să aibă multă încredere în doua dintre ele. Mi-au lăsat o impresie foarte bună.

Nu mi-a plăcut prea mult de medicul rezident. Mi-a reproșat că n-o ajut dacă nu i-am spus când a vorbit Vlăduț cu fraze prima oară. Nu i-a monitorizat saturația de oxigen deși era responsabilitatea ei. Părea că are nevoie permanentă de îndrumare și că e responsabilă numai de acele fișe pe care le completa cu pixul și pe care sunt absolut sigură că nu le mai citește nimeni. Le-ar citi dacă s-ar întâmpla ceva rău. În lumea civilizată detaliile sunt introduse direct în calculator și sunt accesibile din orice spital, nu era nici un calculator acolo, mai durează.

Încă ceva - au pierdut radiografia pe care au facut-o noaptea lui Vlăduț la internare. M-au întrebat pe mine dacă nu cumva ne-au dat nouă părinților radiografia, am întrebat dacă dau ei vreodată radiografia părinților. S-a dus în profesionalismul celor care altfel criticau prestația celor de la Medicover.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu